Reńskie pchacze

Na Renie, poniżej Duisburga, często można spotkać potężne pchacze typu Hercules czy Veerhaven. Służą one głównie do dostarczania węgla z Rotterdamu do zagłębia Ruhry.

VEERHAVEN VII

VEERHAVEN VII czyli „Walrus” to pchacz zbudowany w 1990 roku w stoczni Die Biesbosch, w Dordrechcie. Długość 39,92 m, szerokość 14,94 m, zanurzenie 1,97 m. Napędzany jest trzema silnikami MAK 6 MU 453 C o łącznej mocy 3970 kW / 5400 PS. 

Herkules XV

Herkules XV

Herkules XV

Herkules XV

Herkules XV ex Haniel XV to pchacz zbudowany w 1972 roku w  Rheinwerft Walsum w Walsum. Długość 34,98 m, szerokość 15 m, zanurzenie 1,69 m, wyporność 156 ton. Pierwotnie był napędzany 3 silnikami Deutza o mocy 1740 KM każdy, które zostały zastąpione w 2006 roku trzema silnikami firmy MAK o łącznej mocy 5547 KM . Armatorem jest firma Imperial Schiffahrt GmbH z Duisburga. Pchacz ten może pchać maksymalnie 6 barek o łącznej ładowności do 17 ooo Ton.

VEERHAVEN V

VEERHAVEN V czyli „Zeeleeuw” na stoczni.
Pozwolę sobie zacytować opis autorstwa mego kolegi Mirosława Rajskiego na temat tego pchacza:
„Ciekawe zwyczaje panują u Veerhavena. Oficjalna nazwa tego pchacza (i innych odpowiednio też) to „Veerhaven V”, a druga, czyli w tym przypadku „Zeeleeuw”, to pieszczotliwy przydomek nadawany pchaczom przez pracowników armatora, żeby wiecznie nie powtarzać V e e r h a v e n i któryś tam numer. Miłe.
Ale wracając do „Zeeleeuwa”. Zbudowany został w 1981 roku przez stocznię De Biesbosch w Dordrechcie dla Reederej Ertslijn B.V. z Rotterdamu, siostrzanej firmy Thyssena. Dzisiaj należy do innej siostrzanej firmy Thyssen AG – Veerhaven B.V. Ma wymiary 39,96 x 14,98 x 1,87 m i wypiera 982 t. Podobnie jak inne pchacze armatora jego naped stanowią trzy sześciocylindrowe silniki MaK typu 6MU452AK o mocy po 1800 KM przy 500 obr/min. W tym przypadku nawrotne, które poprzez sprzęgła Vulkan i przekładnie redukcyjne Tacke typu HNW 500, napędzają czteroskrzydłowe śruby firmy Ostermann o średnicy 2,05 m. Śruby pracują z prędkością 285 obr/min w zaoblonym tunelu rufowym. W skład elektrowni okrętowej wchodzą dwa agregaty prądotwórcze z silnikami Scania DS14-05A03 i jeden agregat portowy umieszczony w magazynku maszynowni z silnikiem Peters PJ4.”
Cytat pochodzi ze strony: Żegluga śródlądowa – wczoraj, dziś i jutro…

VEERHAVEN IX

VEERHAVEN IX

VEERHAVEN IX czyli „Dolfijn” na 793 km Renu. Pchacz ten podobnie jak pozostałe został zbudowany w 1999 roku przez stocznię De Biesbosch w Dordrechcie. Wymiary to 40,00×14,98×1,94 m a napęd 3 silniki MAK o mocy 1800 KM każdy.

Reklamy

3 thoughts on “Reńskie pchacze

  1. Jaka liczba zalogantow miesci na tego typu pchaczach? Slyszalem ze ten pchacz plywa 24h/7 wiec napewno nie ma 3osob, poza tym ma on wiecej niz tylko 2barki, wiec jak to jest z ta zaloga? Dzieki.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s